kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Första riktigt fina sommardagen

Publicerad 2015-06-12 21:35:10 i Sommar & Trädgård

Ja, den inföll just idag (läs Examensdagen) Tur var väl de!
Själv hade jag inte möjlighet att delta på mina större barnbarns examensdag. Det är första gången jag inte varit med. Jag anade en gnutta besvikelse, men tror nog mest att de var oroliga att inte få någon examenspresent som brukligt är:) 
Nåväl, Häggmispeln slog ut i blom som vanligt, precis just denna tid
 
Samma lika varje år!
I övrigt så rullar livet på. Mycke jobb, både på jobbplan och hemmaplan. Renoveringen här hemma fortlöper. Vi har inrett matsal och kök i ateljén och vi har inrett diskrum i tvättstugan. Mao. så lever vi helt annorlunda och försvårat, men det är inga som helst svårigheter med det.
Ledig i helgen och hoppas innerligt på sol, eftersom målning av fönsterbågar kvarstår och trädgården ropar på hjälp:) Har inhandlat lite sommarblommor, bl a lavendel som skulle må bra av att få dyka ner i lämplig kruka.
 
Ha en fin helg och må gott!
kramiz
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela