kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Syndigt god...

Publicerad 2015-09-25 20:34:58 i Mat och Bak

...Porterstek med krämig risotto - Visst lät det gott? Å jag kan försäkra att det var superdupergot!!!
Kom hem lite senare än vanligt denna fredag eftermiddag. Kunde knappt slita mig från jobbet:)
Mannen hade nästan klart portersteken, som skulle bli fredagens middag. Jag fick ta mig an risotton, vilket innebar att jag således blev förpassad till spisen en lång stund. Till slut kunde vi sätta oss ner och njuta av en riktigt god middag.
 
Mannen som varit
ledig, hade lånat min Nisssanbil idag för att köra iväg husvagnen för/till vinterförvaring.
Det är alltid fördelaktigt att låna ut bilen till honom, för då blir den oftast fulltankad, tvättad och vårdad.
Denna gången blev det även översyn av däcken inför kommande vinter, vilket resulterade i att han köpte nya vinterdäck. Visst är det bra med någon som bryr sig, tar saken i egna händer, gör slag i saken helt enkelt:)?
Sånt gillas!!! Tackaaaar! 
 
I helgen blir det till att vintra trädgården. Dvs rensa allt vad sommarblommor heter, vinterförvara alla utemöbler och förhoppningsvis en sista klippning av gräsmattan. 
Det sägs att snön kommer den 23 Oktober, så egentligen är det ingen stress med det hela, utan bara skönt att ha det gjort.
 
Önskar dig en finfin helg!
/ Ken
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela