kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Lite helg på det

Publicerad 2016-01-29 19:26:00 i Mat och Bak

En intensiv arbetsvecka har nått sitt slut = Fredag
I vår stad - där jag bor, har det varit och är fortfarande, SM-vecka. Varje dag på mitt jobb, träffar jag därför en mängd entusiastiska SM-besökare. Fantastiskt roligt. 
Torsdag kväll när jag kom hem från jobbet var jag helt slut och efter middagen som bestod av kålpudding, potatis, gräddsås och lingonsylt blev jag ännu mera slut:) Var så gott att jag hade svårt att känna begränsning i intag:)
När det gått en timme eller så, var jag ändå tvungen att hålla löftet med att baka semlor och även äta dem.
hur gott var inte det på en skala? 
Köpte tulpaner och njöt även av dem
Å nu fredag - 
Mannen har varit ledig idag och när jag kom hem möttes jag av dånade musik från Pink Floyd (I like)
 
 https://www.youtube.com/watch?v=Fk0V_GGa2XM
 
Lövbiffen puttrade på spisplattan och tätt intill även en sagolik, hemgjord dragonsås. Det blev (för han) att trotsa kylan (15 -grader) för jag propsade på friterade pommes till denna måltid:)
Fantastisk musik, sagolikt god mat, tillsammans med nån man gillar - Sånt gillas!!!
 
kramiz
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-29 20:01:25

Mysig fredag låterdet som ha en fortsatt trevligkvällhelg

Svar: Detsamma till dig!
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela