kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Antik Kontorsstol till familjekontoret

Publicerad 2013-04-05 20:16:08 i Före & Efter

Lovade ju visa Kontorsstolen som skulle passa till skrivbordet, så här kommer en bild på den...
Kom över denna fräna stol, som jag på direkten såg skulle passa som handen i handsken till det omgjorda skrivbordet i familjekontoret.
                                                          - Så här såg kontorsstolen ut före -
                                                           - så här blev den efter lasering -
Oj, den såg väl blank ut - men efter torkning blev den betydligt mattare.
Som ni ser, så har verkstan lite sviter efter färg här och där:)
 
Fredag...och soffhäng!!! Har inte hunnit med att blogga nåt denna vecka. Både dagarna på jobbet och kvällarna efter jobbet har varit fulltecknade. Middagsgäster i dagarna två / städning / bortplock av påskpynt / badning och gullegull av barnbarn (vi verkar vara "typ" de enda kvar som har vanligt badkar!  / shopping / förberedelser / ögonbrynsplock / överraskningar och en mängd kreativa infall. Phu...och egentligen så skulle det enda viktiga
och vettiga ha varit - att ta sig i kragen o gå ut på långa promenader, för snart ska bikinin på och det finns inga vass att gömma sig i dit vi ska:)
I morgon finns planer att besöka den stora, angränsande staden - och jag lovar, då kommer jag att promenera!
Ha en bra helg och kram fr Ken

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela