kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

en dag i staden

Publicerad 2013-04-07 00:08:42 i Allmänt

Eter en heldag i stora staden är man rätt mätt på affärer. Har promenerat gata upp o gata ner i jakt på den rätta trenchcoaten, men icke! Verkar som att jag får hålla till godo med min gamla. Blev en hel del annat i stället.
Efter lite shopping unnade vi oss lite gofika. En Budapestbakelse med hasselnötsmaräng..hur god var inte den liksom? Hasselnötsmaräng, de ni - måste testa att baka sådana.
Sen lite mer shopping och som avslutning på stadsbesöket - middag på en fin fin Restaurang.
Kan sägas...att det är inte de vackra dukarna på borden, den fina miljön osv, som är ett tecken på att maten är god! Beställde en oxfilé, där jag genast såg att muskeltrådarna var åt helt fel håll? - hur lyckas man med det, när filé överhuvudtaget inte går att skära på annat sätt än rätt sätt?  Segt kött, så klart och tummen ner - De var första o enda gången på det stället, kan jag säga.
När maten man gör i hemmaköket är godare än på ansedd fin Restaurang, då är det illa!
Så här i efterhand känner jag att jag borde inte haft det där leendet när jag betalade, utan i stället sagt att jag var missnöjd, men jag har svårt för det. Tycker synd om dom i stället.
Nog om detta - Hoppas på en solig dag i morgon, då ska jag nyttja den!
Ha en god natt / Ken
 

Kommentarer

Postat av: Deciree

Publicerad 2013-04-08 10:57:57

Woow! så god den där rulltårtan såg ut. Tar gärna receptet på den:) Kram

Svar: Jag har redan kolla på nätet, tillvägagångssätt och recept finns där. Jag tänker prova, kanske du kommer på fika då? ha de gott / Ken
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela