kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

från del av stereostapel - stänkskydd

Publicerad 2013-04-12 18:38:00 i Annat användningsområde

men hej!.... En grymt hektisk vecka har nått sitt slut. Jag som fullkomligt älskar, att ha många bollar i luften, det är inte de, men nånstans går ju gränsen! Hur som haver, nu är det fredag och efter en smakfull måltid, som för övrigt min man tillagat så bra, så är det dags för återhämtning. Hamnade i soffan o tog fram min bärbara dator, därav ett inlägg fr mig. Jag vill visa på - (den som spar - den har)
I ett helt annat hus än mitt, byggdes en gästtoalett . De plockade så fint fram de längstgående brädväggarna som fanns på ena väggen, blev såååå fint. För att inte dölja brädorna allt för mycket, föreslog jag en glasskiva, i stället för kakel - allt för att inte förstöra intrycket av det hela. Där kom då...glaset från en fd stereostapel att passa som smäck! Förborrade hål och allt. Det blev bara så bra, tyckte dom också - så bra! ...så mao "Den som spar, den har" Jag gillar när saker man har, kommer till användning!
I övrigt då? Jo, för min del så kommer jag att fortsätta med förberedelser inför kommande släktträff  som jag börjat planera (skriver mer om den senare) Sen en stor önskan om att träffa mysiga 08:or som är på besök i Norr nu. Kanhända börjar vi med att träffas i slalombacken! om jag nu vågar mig upp? (mer om det, senare).
 
Nu tillbaka till trevlig samvaro - så, Trevlig helg, gott f
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela