kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Lökhackare

Publicerad 2013-04-19 19:00:05 i Allmänt

Efter gårdagens Tupperwareparty, så kan jag bara konstatera... att visst, nog är det bra produkter.
Det man själv inhandlade för så där 20 år sedan, finns fortfarande kvar, fast lite uppoppat!
Gårdagens favorit som beställdes av många var Lökhackaren
Lånad bild på den:
Man skär en lök i typ 4 delar - stoppar in i behållaren - drar så där 7 gånger i snöret och vips så är löken finhackad!
Kvinnan som höll i produktvisningen var riktigt bra på att demonstrera, men en tanke slog mig, allt handlade om att... "Det går så snabbt" Är det meningen men allt? att allt ska gå så snabbt , har vi bråttom eller? Själv hackar jag en lök till köttfärssmeten ex vis och det får ta den tid det tar. Jag ska inte med tåget, när jag tillagar mina köttfärsbiffar!
Det var bara en tanke...är det positivt att allt ska vara så snabbt tillagat - är det inte längre halva nöjet att tillaga en måltid? OK, ska det hackas 10 lökar, så köper jag det.
 
Appropå lök och matlagning överhuvudtaget, så hade en kollega till mig, sin sista arbetsdag idag. Hon har valt att ta tjänstledigt för att studera till något annat än kokerska, som hon jobbat som. En bra kokerska dessutom. Fatta så mycke jag hunnit lära mig av henne. Hon har lagat helt Gudomlig mat och nu slutar hon, Trist!
Vi har kommit så bra överens, brainstormat ihop och hittat lösningar på mycket.Trots att vi jobbat med helt olika områden, så har vi liksom varit ett team, som kunnat enats till en slutlig åtgärd. Jag kommer att sakna henne.
Tack Anna för ett grymt bra jobb och stort Lycka till med studierna!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela