kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Trägardin

Publicerad 2013-04-16 20:41:28 i Designat o skapat av Ken

OK... det är massor med år sedan jag tillverkade denna "Trägardin" Nåt istället för sedvanlig
träpersienn, tänkte jag.
Det var i garaget jag fick idén, när jag hittade några överblivna smala rundstavar, som jag använt i tidigare projekt. Jag behövde helt enkelt en ny gardin till en ny tvättstuga! Fick dock inhandla några fler för att det skulle räcka. Kapade dem och borrade hål. Natursnöret som jag redan hade, doppades i brun bets för att få lite effekt. En fyrkantsstav fick krokar och platsade högst upp. Jag måste erkänna att det var lite pyssel med det hela, framförallt att penselmåla samt trä igenom snören och knyta... men resultatet är jag väldigt nöjd med.
 
Hjälp... att klockan redan är halv 10 (snart sängdags vill säga) Jag har suttit vid datorn och jobbat sen efter middagen och avslutar nu med detta inlägg innan jag stänger av.
 
Ha de gott - med kram från Ken
 
 

Kommentarer

Postat av: Dessan

Publicerad 2013-04-18 19:08:57

Men vad läckert det blev Kerstin. Kram

Svar: men tackar!!!
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela