kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

När alla klappar är öppnade...

Publicerad 2013-12-26 16:39:00 i Designat o skapat av Ken

.....så visar jag här en av dem! Den lite speciella lampfoten hittade jag på Repris och gillade dels att den var i rostfritt stål och dels att det även hade inslag av bakelit. Jag högg tag i den direkt jag såg den. Tänkte att den här kommer passa perfekt till  någon...
Det fanns ingen lampskärm till och inte mig emot för den hade jag planer på att designa själv. Jag hade sen tidigare ett rätt gammalt lampskärmsskelett som kom att passa förträffligt, bara nåt på då...
 
Det har gått åt nån rulle tunn, tunn ståltråd kan jag säga. Jag virade alltså ståltråd runt skelettet, så tunn tråd att den liksom krusade sig och på så sätt blev väldigt effektfull. Det blev ett vackert sken!
Häftigt med bakelit i stållampan, inte ofta man ser det nu för tiden.
 
Nedan visar jag andra saker som var gjorda i just bakelit
 

En fortsatt bra AnnandagJul-kväll önskar jag er
kram/ Ken
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Deciree

Publicerad 2014-02-10 19:22:40

Men du är då så fiffig. Inte hade jag kommit på att vira ståltråd runt en skärm...haha:) Skitsnyggt. Kram

Svar: man tager det man haver:)
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela