kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Carmencita 50-tal

Publicerad 2013-02-27 17:15:49 i Före & Efter

Från Gemla Möbelfabrik kommer dessa stolar med namn Carmencita.
Formgivare är Jack Ränge.
En kompis till mig hade dessa stående i ett Ladugårdsuthus o hon tyckte det var bra om jag tog hand om dem.
Å visste gjorde jag det!
Så här blev dom -
Det blev en del slipa och finputsa för att få fram träslaget Bok, sen stoppa och klä om. Jag valde ett tyg med mycke mönster (så det händer nåt) eftersom stolarnas utformning är ganska enkel. Mönstret återkommer men är satt olika på varje stol. På så sätt blir varje stol speciell.
----------------------------------------------------------------------------
så här såg dom ut före -
Stolarna fick sin plats i lilla gäststugan och jag gillar dem skarpt.
 
Nu vankas middag här. Min man har lagat stekt fläsk med löksås och potatis. Kockarnas favorit, har jag hört!
 
hej så länge

Kommentarer

Postat av: Deciree

Publicerad 2013-02-27 21:13:16

Du är så duktig Kerstin. Dom blev så fina, för dom har jag sett :-) Kram

Svar: Men Tack! Ja du har ju faktiskt sett en del av mina alster...så du har lite försprång:)kram
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela