kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Tallrikshylla...

Publicerad 2013-02-28 20:01:00 i Designat o skapat av Ken

...är nog det jag är mest stolt över att ha designat och tillverkat.
Jag fick ett avlutat gammalt fönster i min hand - och utifrån det, ett uppdrag att göra en Tallrikshylla.
Sådana uppdrag känns utmanande. Jag tänker på vem som ska ha den, var den ska sitta, vilken smakt de har och sist men inte minst - vad den skulle betyda för dem. Se resultatet...

Jag tillverkade den helt av återvunnet materiel.

Sänggavel (vår första säng fr 70-talet- som legat på vinden och skräpat) har jag kapat upp till ram och hyllor.
Rundstav (också 70-tal) har jag klyvit för att få dekorlister till tallrikshyllan.
Panel (som blivit över från ett innertak) spikade jag ihop som bakstycke.
Gardinkrokar (70-tal i trä) har jag sågat av och använt som krokar till kaffekopparna.
Gammalt fönster har jag slipat, målat och slipat igen - för att det ska se gammalt o nött ut. Sen har jag byggt in det i hyllan.
Rostig detalj "mitt bomärke" som satt på en rostig kedja jag hittade i skogen, samt avkapad rostig trådspik satte jag fast som handtag till fönstret.
Målarfärg (från hylla i garaget)

Allt har en historia bakom sig - och de som nu äger Tallrikshyllan är dessutom födda på 70-talet!

Kommentarer

Postat av: vivianne sterner

Publicerad 2013-03-09 23:01:14

Det finns bara en av denna sort den är superfin lyckliga ägare.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela