kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

C I T R O N G L A S S minsann

Publicerad 2013-06-22 23:23:04 i Mat och Bak

Har precis tillagat denna dessert som får bli morgondagens "eftermidsommarfestefterrätt"
Består av vispad grädde / kondenserad mjölk /  lemon curd / pressad citron - Å hjälp va god den är!  Vid servering kommer den att toppas med en kvist citronmeliss och en näve blåbär. Flagad mandel passar också bra till.
Vid lunchtid i morgon kommer bekanta och firar med oss. Vi har nämligen inte firat Midsommar riktigt så där, eftersom vi jobbat om vartannat. Nån måste ju göra det också!
Vi börjar med sillunch så klart och kanhända en el annan surströmming slinker ner me.
Till middag blir det grillad Entrecote med pepparsås o troligtvis nåt friterat  - sen kommer ovan citronglass att intagas. Om vädret tillåter så kommer vi troligtvis att tillbringa sena kvällstimmarna vid lägerelden. Hoppas kunna sjunga en o annan sång och efter det även hinna med lite sällskapsspel.
För min del är det Semesterledigt nu. Tyvärr har vi inte semester samtidigt i år, jag och mannen. Vi har ändå rätt mycke tid tillsamman och får ta vara på den.
Det kommer inte att gå någon nöd på mig, för jag har en del projekt på gång, som att slipa och måla gamla pinnstolar - förbarma mig över en lavoar - designa och tillverka en mycket speciell sak till en speciell person mm. Sen hoppas jag få bada - åka ut med båten - äta gott - dricka ett glas vin i solnedgången på terassen - klippa gräs - rensa ogräs - umgås med barn och deras respektive, sen så klart mina älskade barnbarn, samt träffa andra trevliga människor. Det är mycket man vill hinna med under en ledighet och i regel brukar tiden aldrig räcka till.
Senare har vi dock semester ihop, jag och mannen - och då flyr vi till andra breddgrader!
 
Önskar er en fortsatt trevlig helg o Semester!
kramiz
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela