kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

elle-belle-bi?

Publicerad 2013-06-28 22:43:07 i Allmänt

Sommar - strålande väder - ledighet = tid att tänka, tid att få en massa griller i huvudet:)
BÅT?
Ja här ligger den, vår Hardtop! Hur härliga dagar har vi inte haft med den ute på fjärden? Underbara sommardagar man minns. Mysigt till tusen - ett sätt att bara va! Rädsla har också funnits me i bilden, rädsla när stormen tagit över såväl älven som fjärden - En tur med båten innebär att resan ut kan va helt magisk medan resan hem, kan va katastrofliknande. Jag därför känner jag både glädje och rädsla med att vara med båt!
Sommarstuga...kan de va nåt?
Vi har tittat på åtskilliga stugor genom åren, men dock aldrig kommit till skott!
Jag vill ha en STUGA, inte ett hus (för det har vi redan) Mannen håller med, men han är mer nogräknad än jag.
El ska det vara minsann och bilväg ända fram. Rinnande vatten och duschutrymme. Inte så långt hemifrån och
inte för litet och på det, prisvärt!
Jag tycker det är viktigt med el. Den ska ligga väldigt nära vatten och inte för långt hemifrån, där håller jag med.
En stugkänsla är viktig för mig. gärna med så pass mycke jobb att jag kan förändra precis allt!!!
Hur hittar vi den?
Husvagn? En Hobby ska de va, det är vi rörande överens om. Vi gillar interiören båda två. Planlösningen är precis som vi önskar - och inte för stor och ganska så mycke ny:) Klart en husbil skulle vara det ultimata.....???
Under våra barns uppväxttid hade vi husvagn. En Kabe, som vi nyttjade var ledig stund och faktiskt kan sakna en smula. Med den var vi alltid på väg och hittade på en massa skoj.
 
Ja, ni hör - önskningar finns - det är bara att bestämma sig för vilken önskan som är bäst för oss!
 
En fin fortsättning på denna sagolikt fina kväll önskar jag er
Nu ut på terassen igen
 
/ Ken
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Deciree

Publicerad 2013-06-29 20:59:30

Köp husbil Kerstin. Det är det ultimata:))så kan vi följas ut:)Kram

Svar: Förstår att du tycker det. Eran husbil är bara drömmen för varje människa!Vi är dock lite försiktiga, men en husvagn blev det allt!
Jag känner mig som ett barn på Julafton
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela