kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Gamla burkar

Publicerad 2013-03-14 18:02:14 i Arvegods från mitt barndomshem

Älskar gamla bukar - å här är en del av det min mamma samlat på sig genom åren. Kul att se utvecklingen av Ögon cacaoburkar bl a. (lite finare än dagens pappersförpackningar). Solo-kaffeburken är från 1937 och har använts till kaffe sedan dess - och används fortfarande.
På burkarna har jag satt dymomärkning, eftersom de nu innehåller allt från havregryn till pärlsocker. Det är en fin syn att öppna skafferiet, kan jag säga. Kan bli nåt för mina barnbarn att sen ärva:)
 
...men hörni, torsdagkväll redan! Jag har just ätit en grymt god fiskgratäng som min man tillagat och jäser nu i soffan efter det.  Sedan blir det att återgå till städningen - alltid skönt att komma hem på fredag eftermiddag och ha det gjort.
 
Ha en fin kväll / Ken
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela