kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Skolplansch

Publicerad 2013-03-31 15:38:08 i I Like

Vem minns inte skolplanscherna från tidiga skolår? Det var säkert ett bra sätt att lära oss elever allt om exempelvis fåglar - undrar just om jag var sjuk och hemma på de lektionerna, för jag kan inte ett dyft om fåglar:) Kunskap eller inte, vackra är de i alla fall. Jag har en plansch på Mesar som är från 1929. Väldigt fin och så där lagom vinter - tidig vårig. Tyvärr passar den inte någonstans i mitt hem så jag har lånat ut den till ett annat hem, där den passar alldeles förträffligt.
Men ni... vilket faktastiskt väder med strålande sol och takdropp! Dessvärre börjar de påsklediga dagarna lida mot sitt slut. Jag har verkligen försökt vara ute, men blir fort trött på att göra ingenting. Har därför putsat alla fönster utvändigt idag och plockat bort allt enris och blåbärsris som fanns i diverse korgar och krukor. Rent och snyggt blev det och lite mera vårigt!
Ha en fortsatt bra ledighet / Ken

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-31 19:08:04

Du får ta fram skidorna o åka med oss.

Svar: Kanske det:)
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela