kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Skrivbord (efter förvandling)

Publicerad 2013-03-09 12:15:45 i Före & Efter

Från ett slaktat tangentbord kom dessa att passa perfekt på en överbliven marmorskivebit.
Någon var i behov av ett gammalt, annorlunda skrivbord - som skulle passa in i deras vardagsrum och därav
fick jag idén att smycka skrivbordet med en passande detalj.
  • Så här fint blev SKRIVBORDET när jag fixat till det. (tog tyvärr ingen bild före förvandlingen)
 
Jag hittade skrivbordet i en butikslada och fick det så gott som gratis, eftersom det var så illa medfaret. Skivan var konkav och det var trasigt lite här och där. Jag köpte då ett gammalt billigt soffbord i furu (för att komma över den rejäla skivan, som jag sen kapade för att den skulle passa till skrivbordet. Efter det så blev det till att slipa och laga för att sedan lasera bordet svart. Jag har laserat det med olika tryck på penseln för att lasyren inte ska bli heltäckande på vissa ställen. Därav ser det lite nött och skavt ut.
 
De som nu äger skrivbordet sägs vara mycket nöjda - och glad är jag för det.
En gammal läcker skrivbordsstol som skulle passa till bordet, stod sen på deras önskelista.
Bild på den kommer vid ett annat inlägg.
 
Nä, mina vänner - detta duger inte...Ut i det vackra vårvädret BUMS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela