kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

BorDörren till min ateljé

Publicerad 2013-05-21 23:30:40 i Före & Efter

En gammal upplaga av  BorDörren = rejäl dörr. Jag köpte den superbilligt av ett par, som själva köpt sig en ny vit fin dörr. Klart de undrade hur jag kunde vara intresserad av deras gamla - och speciellt eftersom den var dåligt underhållen?
 
Men jag visste att det var en bra dörr, sen gillade jag utseendet och såg möjligheten.
Det blev en del putsande, kan tilläggas.
Efter en svart matt lasering som jag eftersträvade, så blev resultat enl nedan bild
På baksidan av garaget blev alltså ingången till min Ateljé. Härligt att bara öppna dörren för att komma direkt ut i trädgården. Innanför denna dörr och även utanför haha... tillbringar jag rätt mycke tid.
Ateljén som jag mestadels inrett av eget designade och tillverkade möbler, visar jag en annan dag.
 
Här kommer i alla fall ett smakprov på insidan av dörren, som jag lät jag behålla i teak!
 
Men hjälp vad klockan är mycke - Dags att sova - för i morgon väntar en tidig morgon.
 
Natti
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela