kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Ett gott skratt - trots tid för gräsklippning

Publicerad 2013-05-24 22:30:05 i Allmänt

Phu.... Trött efter en häktisk arbetsvecka. Att gräsmattan behöver klippas är ju bara en parentes i livet!
 
På jobbet har vi en massa Internationella gäster, från alla världens länder och att snacka Engelska tillhör
just nu vardagen. Snacka om att man blir trött. Trött och glad.... av att fila på de rätta uttrycken, den rätta gramatiken - som oftast utmynnar i ett gott skratt. I dag kom jag knappt iväg från jobbet just på grund av skratt.
Jag hade fortfarande skrattet i halsgropen när jag körde in på grusgången där hemma.
Att mascaran rinner ut efter kinderna, gör väl inget när man får skatta.
Kom då just att tänka på ett annat tillfälle, när vi från jobbet (ett annat jobb) åkte iväg till Stockholm på studiebesök.
Jag satt i planet med en kollega, som med allvarlig min, sa nåt kul och jag skrattade så tårarna rann, bara så där.
Hela hans kroppsspråk fick mig att fullkomligen skratta ihjäl mig. Tänk så härligt - så pass härligt att jag tydligen fortfarande har det på mina näthinnor.
Jag älskar att skratta och önskar innerligt att det blir mera skratt framöver!!!
 
Önskar därför er  - en skrattrik helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela