kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Gammal Lampa

Publicerad 2013-05-13 18:46:49 i I Like

Jag är väldigt förtjust i lampor och helst ska de inte vara som vanliga lampor, såna som finns köpas typ överallt. Inte nog med det, jag är svag för glödlampor också. Trist när dessa kommer att försvinna mer och mer.
Vad är väl vackrare än skenet från den klara glödlampan?
Är det så konstigt att denna gamla lampa, som kommer från mitt barndomshem, är en av mina käraste ägodelar.
Den var ursprungligen i rödlera, men för många, många år sedan målade jag den vit.
Jag har haft den framme i säkert 35 år och plockar bara undan den vid advent, när den för några veckor får byta plats med adventljusstaken, sen tar jag fram den igen.
Nu ska jag gå över till grannen en stund, sen ska jag faktiskt ägna kvällen till att prova sommarkläder!
För jag har fått för mig - att helt plötsligt har vi Sommaren här.
Ha en fin kväll
kram fr Ken
 
 

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-05-13 20:21:14

Eller så gjorde den ett kort besök...

Svar: verkar så - men soon very soon...
Ken

Postat av: Deciree

Publicerad 2013-05-13 20:28:06

Ha ha. Det kanske man ska göra...plocka fram sommarkläderna. Då kommer nog värmen:) Hoppas jag. Kram till dej Kerstin

Svar: Det verkade som att det blev motsatt verkan. Har väl aldrig regnat så mycke som nu....kramiz
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela