kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Skrivbord blir avlastningsbord

Publicerad 2013-05-16 22:16:33 i Designat o skapat av Ken

Va var det jag sa....Sommarvärme på intågande! Får bara hoppas den kommer för att stanna!
 
Nu är jag klar med mitt avlastningsbord, som jag skapat av ett gammalt skrivbord, som inte hade
kommit till användning.
Började med att ta bort den tunna och därav konkava skiva, som satt på och sen blev det till att tvätta och slipa
det som var själva stommen. Köpte än en gång, ett trist billigt soffbord i furu - allt för att komma åt den rejäla skivan! Sen fick jag hjälp av mannen, att kapa till passande storlek.
 
Blev ett helt annat intryck när så skivan var på plats och även den slipad.
Efter det - mätning för att se var jag skulle sätta spåren. Överhandsfräsen jag fått kom väl till pass.
Lite spännande, hur det skulle komma att se ut, men till slut var jag både klar och nöjd med resultatet.
Sen grunda, slipa, måla och torka, slipa och måla och torka...ja, ni vet. Tid tar det. Jag har efter det, låtit det stå och vädra bort målarångorna (blir fast man använder vattenbaserad målarfärg) och det inget luktar. Viktigt!
I över 1 veckas tid har det fått stå i verkstan innan jag tagit in det i huset.
Så här blev skivan
Undrar bara om jag ska ha det på den platsen,,,,,eller? Typiskt mig, jag renoverar och fixar till en massa möbler mest bara för att det är en utmaning att ta sig an och sen vet jag inte var de ska få plats ha,ha...
 
 

Kommentarer

Postat av: Vivianne

Publicerad 2013-05-18 15:56:43

himla fint det blev Kerstin kan och även hennes man

Svar: Tack du - Det blev som jag tänkt mig, så det känns bra.
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela