kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Tips!

Publicerad 2013-05-07 00:02:41 i Annat användningsområde

Jamen då var krattning av tomten klar. Med enade krafter har vi nu krattat klart, förutom då en del av diket mot vägen, där snön fortfarande ligger kvar. Rabatterna är rensade från höstens löv som jag låtit ligga kvar som ett skyddande täcke under vintern. Risiga buskar är ansade och allt skräp bortforslat. Altaner är skurade, i väntan på mera värme, så att de kan oljas in. Våren är här och med den, sommaren i antågande - Härligt!
Jag vill tipsa om en  användbar sak, som jag själv använder för uppsamlande av allt som krattats upp,
nämligen Gödselplockaren Helt suverän då man slipper använda händerna för att plocka upp skräpet. Ergonomiskt rätt dessutom. Behöver aldrig böja sig ner, utan krattar bara in skräpet i den jättelika plockaren, lyfter upp och släpper ner skräpet i säcken, skottkärran eller vad det nu kan vara.
 
Pröva och jag lovar - du kommer att uppskatta den stort!
kram fr Ken

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela