kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

om att måla våtrumsgolv

Publicerad 2013-11-19 13:06:44 i Före & Efter

Så här 2 år senare känns det bra att kunna konstatera att det var mödan värt och att det faktiskt funkade.
Jag kände mig aldrig riktigt nöjd över valet (jag faktiskt stod för själv) av golvmatta i gästtoaletten.
Kändes bittert att byta ut den eftersom det inte i övrigt var minst fel på den. Jag fick skylla mig själv, helt enkelt!
Frågade en golvläggare om det skulle funka att måla den, men fick till svar att -Never- det kommer aldrig att hålla och dessutom för vanskligt eftersom det blir för halt. Det är bara lägga in en ny och då ryker även väggbeklädnaden, som även den är en rejäl våtrumsmatta, som jag dessutom tycker om.
- Äsch då....jag beslöt mig i alla fall för att testa. Skulle det inte hålla så kanske det skulle kännas mer motiverat att då byta ut allt.
Strax innan Jul år 2011 satt jag igång.
-Så här såg det ut före-
Började med att tvätta mattan med T-röd och efter det ytterligare rengöring och sköljning.
Maskerade uppviken mot väggbeklädnaden noga. Grunade och rollade därefter golvet 3 omgångar.
Rolla alltid uppfrån och ner vid maskeringen, så inte färgen kryper under och hamnar på väggmattan.
 
- Så här blev resultatet-
Jag blev väldigt nöjd med både reultatet och färgen och hela toan blev som ny. Helt plötsligt så kan jag ha vilka tokiga färger som helst och på ett kick förändra utseendet radikalt.

mao - var inte rädd för att prova!
kramiz fr Ken (som testar det mesta:)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela