kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Ännu en Tallrikshylla/kopp-och eller prylhylla?

Publicerad 2013-10-15 21:32:04 i Designat o skapat av Ken

Det är nu ett bra tag sedan jag snickrade ihop denna hylla. Den hänger på väggen i min Ateljé och är faktiskt inte färdig ännu. Jag filar liksom på fortsättningen....Nåt ska bli bakom dörren också, men kanske inte hyllor precis utan nåt mer otippat. Jag måste först bestämma mig vad jag ska pryda den med.
Denna gången lät jag det fyrkantiga gamla fönstret, överlappa hyllstommen för att få en lite annan karaktär.
I övrigt fick övebliven takpanel bli bakstycke och en gammal rundstav blev klyven i mitten och fastskruvad. Allt för att hålla eventuella tallrikar, fat eller dyl på plats.
En rostig fransk skruv fick bli knopp och rostiga gångjärn platsade längst upp som förankring och upphängning.
Jag har inget glas i dörren och tänker inte ha det heller. Som sagt, rätt eller fel - men så får det bli!
Hyllans fortsättning får nog vänta ännu ett tag, för nu gäller det att komma på lite fiffiga Julklappar i stället.
Är färdig med en, men det är ju bara en! Inspirationen infinner sig ju inte varje dag,så att säga.
 
Ha de bra!
/ Ken
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: vivianne

Publicerad 2013-11-11 19:18:46

Har du fått några beställlningar på tallrikshylla. Dem sålde en simpel hylla på IKEA vet inte vad den kostade men den var väldigt simpel

Svar: Ha ha...Jag är inte färdig ännu med den och nu när jag skadat axeln...grrr.Blir int mycke gjort här inte.
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela