kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Kopparlampa

Publicerad 2013-10-28 23:15:26 i Före & Efter

Ett loppisfynd denna höst blev en fönsterlampa i koppar. Snygg var den inte, med tjocka teaklister insprängda i den annars så graciösa kopparplåten. Det gav ett alltför robust intryck kan jag tycka.
Däremot var kopparen så där fin och tunn som jag vill ha den och glasprismorna gav ifrån sig ett så varmt och mysigt sken när jag tände den. Så det var bara att bända loss träklossarna och sen gilla den som den var.
Nu lyser den så fint i höstmörkret och får så göra ända fram till Advent!
Bråda dagar har jag haft senaste tiden, så pass mycket att jag knappt hunnit med mig själv. Nu väntar dock en något längre ledighet, med vila, återhämtning och "bara va" dagar.
 
Ha de gott ni me
kram/ Ken
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: vivianne

Publicerad 2013-11-11 19:17:24

så fin en helt annan lampa. Det gäller att ha ögon och känsla för att komma på dina ideer

Svar: Ja, vet du så fin den är. Nåt visst med koppar är det allt.
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela