kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Skrotet från skogen

Publicerad 2013-10-07 20:01:53 i Designat o skapat av Ken

I somras när vi besökte mina hemtrakter och promenerade i min barndoms skogar, hittade jag en skothög som jag bar med mig hem. Jag gillar rostiga saker och har gjort så länge jag kan minnas.
Den bruna färgen återkommer här och var i mitt hem och brukar vara mitt "bomärke", även vid alster som jag målar vita. Ex vis ett handtag på en skåp, ett rostigt gångjärn som upphängning av skåpet eller nåt annat. Alltid finns en rostig deltalj med!
Efter kapning och hopmontering av järnrörshögen, alltså skrotet -  så blev mitt konstverk så här
Det fick på nåt vis ett tredimentionell utseende och den kopparfärgade ståltråden kändes rätt till.
Nu ska jag kolla på Dessertmästarna för att se deras skapande.
 
Ha de gott!
/ kram fr Ken
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela