kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

maximal otur

Publicerad 2014-04-14 21:05:00 i Allmänt

Ungefär så ja...För nån vecka sedan var jag på mitt årliga tandläkarbesök. Besök? - ja, så kan man ju se det! Döm om min förvåning så sa hon att det såg bra ut, inga hål alls! "Kan inte va möjligt" tänkte jag och tyvärr var det jag som hade rätt. I dag kom då själva återbesöket, där 3 små (ja, små, jättesmå hål skulle lagas) Det hela visade sig vara besvärligare än någonsin!!! Den ena tandens hål var naturligtvis längst. längst bak. Så långt bak man kan komma typ! "Jag ser att du inte föredrar bedövning" sa tandläkaren. "Stämmer" sa jag.
"Är du säker" menade hon och det är då man undrar...tänker jag rätt? men, jag skippade bedövningen och gapade. Gapade i nästan 2 timmar för lagningen visade sig vara den besvärligaste tänkbara...Typiskt!
Tandläkaren strök mig på kinden då och då, tyckte att jag kämpade bra! Fy huvades va trött jag var i käkarna och less!!! När allt sen var överstökat så var det dags att betala. 2.200:-- kostade smärtan, när det egentligen borde vara jag som fått betalt - för sveda och värk... ha ha.
Vet ni vad jag gjorden sen? Åkte hem och satte på bastun. Mao fortsatte att svettas!!!
Jag slog på  CD;n med (http://www.youtube.com/watch?v=O1eOsMc2Fgg) på hög volym, satt där i bastun och funderade och slappnade av faktiskt!
Bild på det? Nix, men ungefär så här...
 
 
Ha dé
 
 

Kommentarer

Postat av: Deciree

Publicerad 2014-04-15 08:43:09

Men stackars dej!..Jag som har nack ont...får fruktansvärt ont i käkarna när jag är hos tandläkaren. Ibland hakar käkarna upp sig ....tur att det ändå gick bra med det för dej. Men jobbigt är det. Sen ska alla tandproblem sitta längst in i munnen..typiskt!. Kram o trevlig påsk:-))

Svar: Tur det är övergående:) En Glad Påsk till dig/er me!
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela