kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

I mitten av Augusti

Publicerad 2014-08-15 20:13:00 i Allmänt

Bara så där --- så är vi nu inne i mitten av Augusti!!! Fortfarande fantastiskt väder men dock lite kyligare vindar.
Plockade in lite blommor av vad trädgården hade att erbjuda. Det håller på att vara på upphällningen nu, men lite fanns kvar.
Rosorna ute är fortfarande vackra och vissa är inte helt utslagna ännu. Jag nämdes i alla fall knipsa av några stycken, som får pryda sin plats i köket och badrummet.
En del av de rosor som vissnat har jag sparat. Jag tycker om torkade rosblad i all dess enkelhet.
Har varit lite mera inomhus på kvällarna nu ett tag, har en del att fixa där innan hösten. Bl a har en ny tavelvägg  påbörjats - där denna tavla (som jag fyndat på en antikaffär) finns med i leken:) Jag verkligen gillar den!

I övrigt är det ganska stilla och på tal om "stilla" Jag och mannen umgicks i går eftermiddag och kväll med ett av våra barnbarn (Mario, 3 år) och där var det inte "stilla" Var får de allt ifrån? Min skapare vad vi fick skratta!!! Det hela började med att vi käkade på Max och där hade han minsann varit även kvällen före? För honom är dåtid
( i går) allt som tidigare hänt (var i går).Han åt hamburgare, doppade strips i ostsås, allt medan han surrare och frågade om allt mellan himmel och jord! Han pratar väldigt tydligt och bra och frågar om precis allting. 
En riktigt trevlig och mysig stund fick vi med honom i alla fall.
I morgon (läs lördag) tidigt på  morgonen, så kommer nr 3 i barnbarnsskaran hem. (Alfred, 4 år) han har tillsammans med sin mor och far varit på semester i Cypern. Han är också tjuvrolig. I somras när vi campade med dem och det var så ohyggligt varmt att vattnet var det enda som gällde, tittade han upp på sin mor och sa " visst inte ska vi till Cypern i morgon?" (När resan beställdes i våras var det kallt här i Norr och därför pratade de om hur härligt det skulle bli med sol och värme).
 
Ha en fortsatt bra kväll!
/ Ken
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela