kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

känner mig ganska RIK

Publicerad 2014-08-05 23:08:38 i I Like

En rikedom som dock inte består av pengar, utan mer av syskonkärlek:) Om ni inte visste, så kan jag berätta att jag är näst yngst i en syskonskara av 9. Vi har väldigt bra sammanhållning och försöker träffas med våra respektive då och då. Inte alltid vi lyckas få till en träff där alla kan vara samlade, men denna sommar har det faktiskt blivit av 2 gånger och varje gång - en hel helg! Like!!!
Helgen som var så sammanstrålade vi hela högen i mitt barndomshem och hade en magisk, fantastisk och mysig helg. I stort sett alla sov över, i husvagn / husbil / på liggunderlag i stuga eller hus (ha ha) ja där det fanns plats:)
Vädret har varit (som alla vet) helt underbart, så vi har tillbringat tiden ute på gården och även vid / på vattnet.
Låt mig presentera mina kära syskon, som jag är så stolt över att få ha.
STIG min äldste bror (han som alltjämt  har jobbat som elektriker på RFN. En riktig elitidrottsman som oftast springer eller tar rullskidorna dit han ska, även till och fr jobbet. Som orienterar sommartid och åker skidor vintertid. Har faktiskt kommit på 10:e plats i Vasaloppet för många år sedan!
ULLA jag brukar räkna upp henne, fast hon tyvärr inte finns längre (hon älskade barn och förutom att hon var mamma till 5 barn så jobbade hon med barn. Ulla var lite av en mamma för oss som var yngre me. En hejare på att sy och laga mat.
STURE tvillingbror till Sune. ( Har nog alltid ägnat sig åt hälsa, så länge jag kan minnas. Har jobbat med massage och kiropraktik i eget företag och kan precis allt om människokroppen. Även han idrottar en del och dessutom är han lite av en finsnickare.
SUNE tvillingbror till Sture (en pålitlig skogsarbetare som även han ägnat sig åt mycke idrott. Bl a längdskidåkning. Enormt snäll och väldigt hjälpsam. Det sitter aldrig fast, så att säga)
ARNE (lärare men sedan rektor och till slut skolchef. En hejare på bl a snickeri och matlagning. Han har tillsammans med ett matlagningsgäng, gett ut en kokbok. Åker nu runt med husbil och ägnar sig åt sitt största intresse, nämligen golf).
CLARY (jobbar inom äldreomsorg och vill aldrig sluta jobba. Bjuder man hem henne och bara sätter henne i jobb, så kan hon tänka sig stanna hela dagen:) Hon är lite av en konstnär, har gröna fingrar och gillar att fixa och dona)
GÖRAN (egenföretagare inom återbruk och handel. Duktig kille och snäll som bara den. Han bygger gärna och har ett enormt intresserad av jakt o fiske)
VIVIANNE (jobbar som enhetschef inom biståndsanpassning och är min lillasyster och tvillingssjäl. Hon reser mycket till solen, gillar att måla, fixa och dona).
 
Som sagt, jag känner mig väldigt rik!
 
kram / Ken
 
 
 

Kommentarer

Postat av: vivianne

Publicerad 2014-10-02 17:50:31

Inte att glömma Kerstin. en alltid så omtänksam syster som alltid finns där för en. duktig på det mesta duktig på att laga mat, baka, fixa med borr och hammare trädgårdsskötsel, måla, återanvänder det mesta med ett fantastiskt resultat, gästfri, duktig på sitt jobb, idespruta och en fantastisk syster kram

Svar: Oj, nu blir jag då riktigt generad...Tack fina du!
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela