kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Mot toppen av Kebnekaise

Publicerad 2014-08-06 06:38:00 i Allmänt

Ja, nu är det ju inte jag som är inblandad - mer än att jag varit sjukt orolig och knappt kunnat sova "Jag bara är så"  kan inte hjälpa det.
Mitt under hetaste sommardag (läs fredag) så åkte min son och hans tvillinggrabbar i väg på sedan länge planerat Äventyr. Målet var att bestiga Kebnekaise. Sveriges högsta berg  (2100 möh). Ja ni fattar - inte är det så enkelt då att slappna av, för en orolig mamma o farmor:)
Sent på fredag kväll fick vi så meddelande att de bestigit berget och även klarat återfärden. Det tog 6 timmar upp och 4,5 timme ner. Det hade varit tufft men sägs ha varit en upplevelse!
Denna bilden fick vi tillsänt av stolta bergsklättrare, som efter etappen sades vara rejält trötta. Det blev sedan hotellövernattning och vila med efterföljande vrålfrukost innan avfärd hemåt.
Det blev ordentlig vila för mig me kan jag säga:) Skönt att ha dem hemma igen!
 
Ja, dessa barn...och barnbarn
 
Phu!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela