kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Alla Hjärtans Dag

Publicerad 2014-02-14 21:00:41 i Allmänt

Dagen startade med storfrämmande av självaste Sotarmästaren. Kaminen skulle sotas och det känns tryggt, eftersom vi eldar rätt friskt, speciellt under de kallaste månaderna.
så nu är det bara fortsätta elda på:)
 
När sotarn åkt så begav jag mig till bilbesiktningen. En av våra bilar, den lite nyare, hade en bokad tid för genomgång och det blev tack och lov "blankt papper" på den. Jobbet kallade efter det och innan arbetsdagen var slut så hade jag kammat in bra med money!!! En riktigt bra order och kort efter det fick jag svar på en offert jag skickat, som resulterade i ännu mer slantar. Yes!!!
Kändes riktigt gott att avsluta arbetsdagen på detta sätt.
 
Tänk nu om dagen och allt med den kunde få fortsätta på den stigen.....
men nu  är det tyvärr så att allt som händer här i världen är inte så glamoröst hela tiden.
 
Visar bild på fortsättningen av dagen...
Kunde ha skapat en rebus om jag fortsatt att lägga upp bilder. Den första bilden accociserar till  något, eller hur?
Den andra bilden berättar svaret.
 
        
                                                               (lånad bild på Vattkoppor)
 
 
En av mina lite större barnbarn har fått vattkoppor....och det är ju inte kul. Trots att jag åkte förbi för att ge stora kramen och en kasse med Alla Hjärtans dag- gosaker så verkade inte urtråkigheten försvinna
 
Vad hjälpte det att jag hävdade att det är övergående? men i alla fall....
 
Ha en fortsatt fin Alla Hjärtans dag!
kramiz fr Ken
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela