kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

man lever inte som man lär...

Publicerad 2014-02-28 18:56:09 i Allmänt

...vadå man?... när jag i själva verket menar JAG! Jag erkänner att....."Jag lever inte som jag lär"
Kollar ibland på Anna Skippers program "Du är vad du äter" Inte för att jag är direkt överviktig och i farosonen, än i alla fall, men det skadar inte att ta till sig ändå.
Anna håller lektion i vad vi ska äta för att må bra och jag lovar ..inte är det gratänger och feta såser, nej långt där ifrån. Här är det mixade gröna blad som står på menyn!
(lånade bilder från nätet, eftersom jag inte har några foton på denna typen av föda:)
Det är säkert enormt nyttigt och bra, det tvivlar jag inte en endaste sekund på, men är det gottt?
Skulle inte tro det, men man vänjer sig säkert!
Jag som är uppfödd på en lantgård, där vi var ganska så mycket självförsörjande. Dvs. Kossorna höll oss med mjölk och grädde, grisarna gav oss kött i mängder. Det skördades alla möjliga grönsaker, till och med rovor och potatisen, som var själva basfödan, den odlades i extra stora mängder.
Hon skulle säkerligen dissa allt detta, förutom då grönsakerna förstås:) men jag lever!!!
I morgon står här -skaldjurslasagne- på menyn och det skulle hon nog gilla, förutom då bechamelsåsen med extra mycke grädde i:)
Jag håller nog med min pappa, som alltid sa: Inte vet jag, men jag tycker om det som är gott!
 
så ha de gott å må gott!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela