kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

på tu man hand

Publicerad 2014-02-15 19:15:00 i Mat och Bak

Lördag och en hemmavid sådan = sovmorron / skrota runt i morgonrock / läsning av morrontidningen extra länge / tid att prata lääänge i telefon / äta frunch vid 11-tiden /  påtår av kaffe gång på gång / arrangering av blommor... där ena buketten hamnade i badrummet och den andra i tv-rummet.
Jag som är extra svag för vita blommor, men när det gäller just tulpaner så är jag öppen för andra färger, som här orange. Det händer nåt...liksom.
I övrigt har dagen bestått av lite fix och trix. En tavelmålning har påbörjats och ligger nu på bordet i ateljén och väntar på fortsättning. Jag har målat med akrylfärg och när den torkat ordentligt så kommer jag att fortsätta målningen med oljefärg. 
Mannen då? Jo, som fastklistrad vid tv:n, med all rätt eftersom det pågår OS! Mellan varven har han dock varit väldigt behjälplig, med att skura hela huset typ!
Senare så möttes vi vid spisen för lite samvaro:) Vi fixade till lite Plankstek, som fick blir lördagens middag.
Hur gott var inte det, liksom?
God mat, mustigt rött vin med vatten till och sen en massa olika ljus som brinner.
Kolla bara på det nästan nerbrunna hemstöpta ljuset längst fram. Fattar inte hur det kan bli så, men fränt är det.
Tror jag ska försöka få ner ett värmeljus sen och behålla den grottliknande fasaden.
Ljusstakarna har jag för övrigt knyckt från mannens verktygslåda i garaget. Med det så kommer hylsnyckelsatsen aldrig att vara komplett längre:)
 
Snart mello, så fortsatt mys till er mé.
 
/ Ken
 
 
 

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela