kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Figurinfnatt

Publicerad 2014-01-18 23:06:38 i Arvegods från mitt barndomshem

Ja, ungefär i den perioden är jag nu! Helt plötsligt så är det små figuriner som fångar mitt öga. Så små, så näpna och alldeles bedårande. Helt sonika så plockade jag därför fram en liten figurin som min pappa gav mig när jag var liten. Jag har varit väldigt rädd om den under alla år.
Min pappa lever inte längre för han var född 1902. Säg att porslinskatten då var köpt någon gång på 20-30 talet?
för han hade den med sig från ett tidigare äktenskap innan han flyttade ihop med min mor.
Här får den stå så länge, men sen kommer jag att rama in den!
Jag har sett fler fina fuguriner idag, när jag och en väninna tillbringade en del tid på antikaffär. Kanske kommer jag att köpa någon av dem, men jag måste smälta intrycken först.
Däremot handlade jag lite annat, som jag visar en annan dag.
 
Ha en fortsatt bra helg!
kram / Ken
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela