kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

men nu du...

Publicerad 2014-01-10 18:51:00 i Mat och Bak

...är jag på bättringsvägen! Allt sedan Juldagen (läs 25 december 2013) har jag haft influensa --Jxzzzgrrrx---
Jag har jobbat enormt mycket under året som varit, knappt haft någon semester och därför var det tänkt att komptid och en del semesterdagar skulle tas ut under Jul och faktiskt ändå fram till den 12 Januari  2014. Det blev långt ifrån det jag tänkt mig, när mestadels av tiden har fått bli inomhus, i väntan på bättre tider!
Just idag, precis lagom innan jobbet startar igen, så känner jag mig för första gången "gode så frisk"
Firar detta med en gode så god middag bestående av:
En riktig smarrig Bruschetta med vitlöksoljat stekt bröd.
Efter det; Svartpepparkryddad fläskfilé med bea och bakad potatis. Gott bröd och mustigt rött vin. Såååå Gott!!!
Smakerna satt där och jag njöt till fullo av maten = Frisk!
 
Ha de gott och  trevlig helg!
/ Ken
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela