kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Älskade RISKOKARE

Publicerad 2014-03-19 18:50:03 i Mat och Bak

och STEKPÅSE, som tillsammans men ändå var för sig, underlättade min middagstillagning i kväll.
Jag kan verkligen inte koka ris, får det aldrig så där bra som jag vill ha det och det är där riskokaren kommer in:)
 
Dessutom sköter den sig själv, så jag kan göra något annat...(som att lägga kycklinglåren i stekpåse)
Det som då till slut faller på min lott - är att koka en sås och hacka lite grönt. Därefter tända lite ljus!
Jamen så där ja, då var det serverat:)
Lätt som en plätt och rasande gott!
Jag var ensam till middagen i kväll och det känns ju alltid lite så där halvers. Det är då som det är extra viktigt att känna harmoni omkring sig, Äta nåt "riktigt tillagat" och gott ...haha
Vi har gamla, klädda karmstolsfåtöljer (ja det är en blandning mellan stol och fåtölj) på kortsidorna av köksbordet så där satt jag nu och kände mig som en grevinna!
 
Nu ska jag göra nåt så upplyftande som att städa badrummet och fräscha upp med lite knalloranga handdukar, i väntan på Sveriges Mästerkock - för jag gillar att se andra laga mat:)
 
så hej på en stund
 
/ Ken
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela