kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Äntligen tid för hemmafix o överraskning

Publicerad 2014-03-15 21:46:00 i Designat o skapat av Ken

Tiden...ja, vart tog den vägen? Hinner knappt någonting här hemma! Jobbar, jobbar och jobbar. Känner mig trött och utarbetad (förmodligen som alla andra)Tog därför, helt sonika ut en  semseterdag i går (fredag). Tänkte, nu rackarns ska vi göra nåt otippat! Mannen som varit på arbetsresa i Göteborg väntades hem torsdagskväll, men det blev något senare än det som var tänkt. Belysningen på landningsbanan var ur funktion, varpå han fick boka om plan och var då tvungen åka buss åtskilliga mil innan han var hemma, långt efter midnatt.
Jag i min tur hade planerat en hotellweekend med myspys- å vad blev det av det? Ingenting!
Han kände verkligen inte för att sätta sig i bilen och åka tillbaka alla de milen han nyss åkt, förstår det jag!
I stället blev fredagen - lång sovmorron. lunch på stan och lite shopping innan vi åkte hem och åt en god middag på tu man hand. Det blev trots allt en ledig, supermysig semesterdag!
 
I dag lördag så har här fixats. Mannen ute och jag inne... Så här rörigt ser det ut i min ateljé just nu!
Massor med projekt som påbörjats. Härligt att bara kunna stänga dörren sen och återuppta allt, när andan faller på:)
Lite vårfix i vardagsrummet, som stod på tur! Lagom till våren så blev det där en varm grön färg, i form av nya gröna gardiner, byte av passande kuddar till mm mm.
 
Sen lite nya inramningar. Sa jag att vi äger si så där en halv miljon LP skivor? Mannen är och har alltid varit, väldigt intresserad av musik och har därmed samlat på sig en stor mängd skivor.
I denna mängden av skivomslag kan jag se återanvändning och kan välja och vraka bland passande färger och motiv.  I höstas hade vi mer jordfärger i rummet och då fanns där skivomslag i de färgerna. Nu har dessa bytts ut till att passa färgerna som hör till våren.
Mannen deltog i en "Musikquiz" dvs musiktävling, när han var i Göteborg och av alla som var där så var det han som tog hem segern! Jag är inte ett dugg förvånad över det. Det var musikfrågor allt från 70-tal till in i 2000- talet och han vann!!! Kul!
 
I morgon söndag bjuder våra barn med respektive och barnbarn, på en överraskningsdag. Det blir en utedag, så mycket vet jag. Helt perfekt och bra, åtminstone för mig som är alldeles för lite utomhus.
 
Ha en fortsatt fin helg ni me
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela