kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Här är ditt kylskåp

Publicerad 2014-03-22 16:48:00 i Mat och Bak

Har ni inte testat den formen av middagsbjudning, så gör det. Väldigt annorlunda och säkerligen GOTT!
 
Det slog mig, när jag packade upp varorna jag handlat idag, för det blev lite en "kan vara bra att ha-handling".
För två helger sen så samlades vi tre familjer och alla bidrog med mat från sitt kylskåp. Tillsammans så tog vi alltså främst det vi hade hemma just då (ja, någon vara från affären blev det också) sedan fick fantasin flöda. Det blev Tapas. Hur mycke tapasrätter som helst. En riktigt bra idé måste jag säga. Vi tackar Jens för den!
Först visste jag inte riktigt vad jag skulle laga, tänkte tanken att "ringa en vän" men sedan när jag fick en inblick i vad som fanns i kyl och frys så improviserade jag helt enkel. Det blev bra och alla kunde bjuda på helt olika rätter. Det gör vi gärna om flera gånger.
Det är dock vettigt om man kan enas om 2-3 rätter var och stå fast vid det, för annars har det lätt att bli ett överflöd utan dess like.
 
På tal om mat, så var vi på After work igår och det är ju alltid trevligt och på tal om Trevligt, så fortsatte vi kvällen med att gå på standupföreställning. Johan Rheborg stod för underhållningen!
 
Nu ska jag börja förbereda middagen denna lördag eftermiddag. Så mot...........kylskåpet!
 
En fortsatt trevlig helg till er!
 
kramiz/ Ken
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela