kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Hasselnötter och helg

Publicerad 2014-03-28 20:37:30 i I Like

Har jag sagt hur mycket jag älskar H A S S E L N Ö T T E R? Skulle inte tro det. för det går ej att återge:)
Hur som haver så är det tomt...
Yes, jag vräkte i mig en hel Tarragona hasselnöt! I stället för dessert i kväll, så valde jag det.
Här har vi ätit fisksoppa till middag. Det har hackats både morötter, paprika och  purjolök, som sen fått smörstekas i en curryblandning. Lax så klart och sen dill, citron, creme fraische och grädde..sååååå Gott!
 
I stället för sedvanliga tulpaner så blev det inköp av påskliljor ---  lite kul med nåt annat!
 

Härligt med helg och allt vad det innebär. Vi börjar med lååång sovmorgon i morgon, vilket är det bästa jag vet. Då är det helg liksom! Att vakna till en väckarklocka, det är vardag - att vakna när man behagar vakna, det är
H E L G!!!!
 
...så nu tänker jag ha en bra helg och jag önskar er detsamma
/ Ken
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela