kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Jamen, så där ja...

Publicerad 2014-03-01 21:05:22 i Designat o skapat av Ken

...då var vårgardinerna i köket på plats. Långt innan våren ens har börjat:)
Ett rum i taget, bit för bit. Känner ingen stress - bara glädje och lycka...över att våren är på intågande!
Jag hade stora planer på att göra massor mycket mer idag, men...i stället har jag umgåtts med lille Mairo. Ett av mina fyra barnbarn. Mario är 2,5 år, söt som en karamell och charmig som få (har inte frågat om jag får lägga upp en bild på honom) så jag passar. Sonen har, med sina större barn tillbringat hela dagen i slalombacken ganska många mil här ifrån och hans sambo, Marios mamma vill säga, har varit på möhippa.
Sen har jag haft middag här för alla grabbar och ni ska inte tro att det dög med skaldjurslasagne inte. Den fick jag och mannen äta själva:) så det blev till att improvisera annan mat till de hungriga slalomåkarna!
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen har jag nu ställt fram lampan!
Den tredje lampan i ordningen av virkade dukar, som jag valde att behålla själv och bestämde mig för detta utförande..
 
 Nu tänker jag tappa upp ett skumbad, må gott och låta själen få ro.
Ha de gott!
/ kramiz fr Ken
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela