kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Dagens 3 positiva (dag 2 av 5)

Publicerad 2014-05-31 20:31:45 i Allmänt

Jag me fick en utmaning på Fb, att skriva om 3 positiva händelser i 5 dgr.
Tänkte att jag kan ju utveckla det lite mer här i bloggen!
  • 1) Såg att liljekonvaljerna håller på att slå ut (verkligheten är att jag höll knappt på att upptäcka det, för det växte så in i vassen mycke annat i rabatten, sånt som jag helst skulle vilja slippa. Ibland blir jag galen på blommor som sprider sig likt vindens hastighet. Idag har jag därför slitit upp en del av det.
  • 2) Regnuppehåll och därmed grillat till middag (verkligheten är att jag satte alldeles för lite grillkol i grillen, så det tog en evinnerlig tid att få rätt glöd och därmed ytterligare tid att få äta nån gång...Fritösen var den enda som skötte sig, och pommes frittes blev klara i tid och bara så där krispiga och goda som de ska vara. Vi satt ute på stugbron och åt och vädret var helt underbart (just då).
  • 3) att Anna-Lisa fr Sollefteå, 84 år gammal -skrapade fram 30 miljoner!!! Kände bara...vilken grej!!! Hoppas hon får leva lääänge och hinna med att uppleva allt hon inte hunnit med hittils. Jag säger bara GRATTIS!!!
  •  Kolla länken http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/anna-lisa-84-skrapade-fram-30-miljoner-2644422
Ha en fortsatt bra kväll!
kramiz
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela