kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Sommaridyll

Publicerad 2014-05-23 22:25:00 i Allmänt

ha ha...mitt i varmaste sommarvärme (31 grader C) så kom denna farkost åkande på åkern utanför vårt hus. Den efterlämnade sig en doft som inte var av denna värld:) Ja, så idyllisk blev den dagen!!!
Jag stod rätt nära, när jag försökte mig på att klippa bort döda kvistar från hallonbuskarna, för att på så sätt ge plats åt de nya och därmed hopp om samma mängd hallon som  fjolåret bjöd på. När jag var klar, var det bara att ställa sig i duschen, slänga kläderna i tvätten - fy vilken stank. Tänk, det är lika överraskande varje år, men vi får trösta oss med att det blir bedårande vackert sen. Att ha en hel åker att titta på under sommaren (i brist på hav) det är rogivande de. Synd bara att han valde en fredag, när för de flesta, en hel arbetsvecka är över och man vill tillbringa tid utomhus. Kanske äta en god middag på altanen? - Det var inte att tänka på, kan jag säga:)
 
By the way...kolla va humleplantorna reser sig. Just de plantorna exploderar extra snabbt och kommer snart att forma sig runt den rostiga portalen. Riktigt tjock och frodig kommer den att bli, så pass - att det blir svårighet att ta sig nerför stentrappan till slut.
 
Har kollat när kändisar bakat och för utom alla goda och fina bakverk så förundras jag varje gång över Tilde de Paulas snygga klänningar. I princip varje gång hon är på Tv så har hon såååå snygga kläder "speciellt klänningar" på sig. Kanske jag tänker så, för att jag älskar klänningar? --- fast det verkar som att fler än jag tycker likadant...kolla bara på nedan länk:)
http://kontakt.tv4.se/org/tv4/d/tilde-de-paulas-klader-inkopsstalle/
 
Ha de gott!
/ Ken
 
 
 

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela