kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Helgen kan börja...

Publicerad 2014-11-15 00:10:45 i Allmänt

...det är ju fredag vetja!!!
Åkte i väg till stan för After work - lite tidigare för att hinna med en del ärenden. Tänkte oss en ny kran till tvättstugan, men hittade ingen som passade - En ny toasits till den ena toastolen. Dyr som skam var den, men vi köpte den ändå. Lite tid över - så vi hamnar på Bygma och strosar runt där. Jag söker armeringsnätstjep (till ett projekt) men hittar inte rätta sorten, strosar förbi målarfärg och tapeter och av en ren händelse råkar se en tapet i mängden, som fångar mitt intresse. Inga planer på omtapetsering, men blev allt bra sugen...
Expediten var super/fantastisk/trevlig/lättsam/serviceminded/hjälpsam och övertygande...Det hela slutade med att vi lånade hem tapetprover. Kan sluta bra det här:) Tur att mannen inte är småkinkig när det gäller jobb, extrajobb, som egentligen inte behövs. men ändå...
God mat blev det på After work och trevligt att träffa alla. En kvinna dök upp och hejade på mig, visade sig vara
Laila (inte Bagge då) men ändå Laila. En tjej som jag umgicks väldigt mycke med under gymnasietiden. Hon, jag och två andra tjejer umgicks typ hela den tiden. Vi bestämde att träffas tillsammans med de andra inom en snar framtid. Hur trevligt blir inte det!!!
När vi åkte hem, hände nåt med bilen framför oss. En sladd som resulterade att den hamnade i diket. Ruskigt obehagligt. Vi stannade så klart och kollade att allt var OK, vilket det var. Vår son som precis åkt på jobbet inom intensiv/ambulans behövde således inte komma till undsättning. Tack och lov för det! Fy så otäckt det var.
Nu har vi varit hemma en stund, landat i soffan, sett Idol och Hellenius hörna (David är för övrigt en av mina favoriter) och hunnit känna att,,,helgen kan börja...
 
Ha de gott,trevlig helg och kram!
/ Ken
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela