kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Det stormar ute grrrrrr

Publicerad 2014-10-27 14:05:44 i Allmänt

Likt varulven vid fullmåne, ja ungefär så förändras jag vid stormigt väder. Nån som vet vad det kan bero på?
Nåja, riktigt så allvarligt är det inte, men jag blir irriterad och på allmänt dåligt humör grrrrrrrrr..
Nu när snön tinat bort så borde jag passa på att gå ut och kratta upp allt löv som inte hanns med innan snö kom.
Jag skippar det, blir bara irriterad. Allt på grund av stormvindar!!!
 

Jag får stanna inne helt enkelt och njuta av de vackra champagnefärgade rosor som mannen uppvaktade mig med här om dagen.

Sen var det detta med planering inför Julen då...
Jag vet åtminstone en som börjat köpa julklappar och det är inte jag. Känner mig seg på den fronten i år.
Jag har inte ens tillverkat en endaste grej, som jag normalt brukar göra. Har inte haft den rätta inspirationen helt enkelt. Däremot handlade jag en tomte på loppis i går.
Fattar inte? Jag brukar inte gilla stora tomtar. Små ska de va, pyttesmå så de knappt anas. Det var nog färgen jag fastnade för. Precis så mörkt julröd som det ska vara tycker jag.
Nu blir det kaffe utan dopp och sen torsk och grönsaker till middag. Det är nämligen dag 2.
Vi har sen en tid kört med 5:2 diet och det går riktigt bra. Inte för att vi behöver någon viktminskning men det sägs vara bra och reparerar cellerna. Inte vet jag?
 
Det var det jag hade att delge just nu.
 
Hej på en stund!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela