kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Förberedd inför morgondagen

Publicerad 2014-10-03 22:10:57 i Mat och Bak

Dvs Kanelbullens dag!!!
För det mesta gör jag kanelsnurror, men denna gången blev det helt vanliga kanelbullar i formar. Hjälp vad de jäste, riktiga bamsebullar!!!
Jag har semester så därför blev det bullbak en helt vanlig vardag:)
Vidare har vi hämtat hem ett av våra barnbarn "Mario" som ska vara hos oss till i morgon ef m. Passade då på att bjuda hem dottern med familj på After work. Det blev kantarellgräddstuvad renskav med hemlagat potatismos och till dessert smulpaj med stekta kanel/sockeräpplen och grädd-vaniljsås. Visst fick jag det att låta gott???:)
Mario tillsammans med vårt andra barnbarn Alfred, badade badkar och sen blev det bus så det stod härliga till. Till slut tog dock batterierna slut och Mario slocknade strax efter Alfreds hemfärd.
 
Ha en forts bra kväll!
Tjinge ling!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela