kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

minnen från min barndom

Publicerad 2014-09-20 11:01:00 i Minnen

Den blå kappan var då (för många x antal år sedan) ganska värdefull och dyr. Jag fick den av min extrafamilj som jag ofta bodde hos under min uppväxt. De skämde bort mig rejält. En sådan fin kappa skulle knappast mina biologiska föräldrar haft råd med.Den fanns sedan nerpackad i en fin kartong, för att sparas - och jag har nu plockat fram den och även en pälskappa som jag fick. Den blå kappan hänger i sommargäststugan tillsammans med den ljusblå klänning som min moster Estrid sydde till mig, när jag var brudtärna på min storasysters bröllop.Ganska roligt att ha kvar faktiskt och sen känslan av minnet när man bar dessa plagg. Eftersom de symboliserar sommar, så passar de bra att pryda sin plats i stugan på tomten, som bara används på sommaren.
Den vita pälsen däremot, den får hänga inne i husets entré. (groventré)
 
Rätt kul att ha kvar lite klädminnen från barndomen faktiskt. Man blir en aning sentimental när man ser dem hänga där:)
Trevlig helg på er!
 
/ Ken
 
 
 

Kommentarer

Postat av: vivianne

Publicerad 2014-09-22 17:34:05

Tänk va fina dem är än idag. Dem pryder sin plats

Svar: Ja visst är dom. Har du kvar din klänning som du hade som brudtärna?
Ken

Postat av: Vivianne

Publicerad 2014-10-02 17:53:50

Jag tror att Clary har den klänningen

Svar: men?
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela