kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

ett fönster i fönstret

Publicerad 2015-03-04 18:44:00 i Annat användningsområde

Det andra gamla fönstret jag tidigare berättat om har jag nu satt upp. Det hamnade i badrummet!
Ett fönster i fönstret  helt enkelt...
                                                               

                                                                        
Det fick vara i originalskick. Kände att den lite rödbruna färgen var fin som den var. Kan lätt bli för mycke av det vita annars. Överst på ramen blev det till att borra, för att få plats med en grov krok. En likadan krok på väggen, och det hela var biff:)
Sen vill jag säga tack...Tack till alla Ni som kikat in här trots mina bristfälliga inlägg den senaste tiden.
Ibland biter det inte av att blogga, så enkelt är det.
I övrigt då? Ganska mycket att tänka på, som för många andra. Massor med rolig och nyskapande matlagning har dock haft prio 1 här. Jag har under en lång, alltför lång stund haft idétorka och ointresse för nya maträtter,
men nu ser ni, så har den återkommit! Ett flertal gediget hemlagade soppor har testats, varav sparrissoppan blev en stor favorit. Så oerhört roligt med intresse för matlagning. I veckan har jag lagat kroppkakor med inkråm av stekt fläsk och lök samksatt med kryddpeppar. Gott men dock inte i närheten av PitePalt kan jag säga!
 
En IKEA-resa har hunnits med och i och med det...en planering inför kommande nytt kök. Känns dax nu!
Om det i slutändan blir ett IKEAkök eller Epoqkök, ja det får vi se. Inga akuta beslut, utan det får nog mogna fram.
Nä, nu tänker jag unna mig en helkväll framför Tv:n. Rätt många bra program i kväll. 
 
så hej så länge...
         
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-12 17:54:46

Fiffigt du kan du kram syster

Svar: Haha... det blev ett lite annat användningsområde än det jag först tänkt, men nu får det sitta där en stund!
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela