kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Paketinslagning och Julfeeling

Publicerad 2015-12-21 18:53:11 i Före & Efter

De sista julklapparna är nu inslagna och pryder sin plats under granen och i går kväll var här "rimstuga".
Enligt vår tradition så måste alla paket förses med rim. Inte nödvändigtvis bra rim:) Grejen är att paketutdelningen blir väldigt lång, det gissas vilt och i och med det, så många skratt.
 
Hade sparat lite kartonger från koppar som jag köpt och i stället för att dölja dessa med julpapper så klädde jag enbart insidan av lockets fönster. Däri ligger nu fyra olika gåvor i vardera paket.
 
 
Förberedelserna fortsätter och i kväll blir det att plocka fram de sällskapsspel som ska spelas.
Couronnespelet ska dammas av och få en given plats.
 
Sånghäften ska kopieras och lite annat smått o gott ska fixas. Nu börjar man känna att.........Snart är det Jul!
 
Hoppas ni också känner Julfeeling!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela