kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Blombordsbänk

Publicerad 2015-10-08 13:15:00 i Före & Efter

Ja, jag väljer att kalla den så. Inköpt på second hand denna sommar. Allt för att förstöra, förändra och anpassa till just mina behov:)
- Före -
 
Den var brunlaserad och hade kakelplattor som skiva.  Nja, inte riktigt min stil!
 
- Efter -
Jag kapade benen på den, laserade den matt svart oljelasyr och toppade med durkplåt.
Nu kan den bättre stå emot regnskurar.
På denna satte jag naturligtvis en massa olika blommor och dekorationer men bild på det hittar jag inte och i skrivande stund så är blombordsbänken arkiverad som alla andra utemöbler.
 
Före- och efterbild syns även på nylagda altangolvet. Ovan syns före och nedan syns efter.
 
Skönt att det är gjort. Nu får det ligga till sig och trappen runt om får bli nästa års projekt.
Mannen propsar fortfarande på inglasning. Jag hoppas han ändrar sig, för jag vill ingen ha.
Det är bra som det är. Fortsättning följer....
 
Ha en bra dag!
/ Ken
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: vivianne

Publicerad 2015-10-09 21:27:45

Snyggt golv wow.ni kan ni

Svar: Tack! Å det kan jag tacka mannen för.
Ken

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela