kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Äntligen...

Publicerad 2015-06-13 19:07:00 i Sommar & Trädgård

....Ja, så tänkte jag till att börja med. Solen var framme och det var vindstilla!!! Så snart jag fått frukostmaten i magen och tänkte ta itu med en massa saker, så hade vinden vänt och solen gått i moln. Irriterande!!!!
Solen kom tillbaka så jag startade mina projekt omgående. Hann med att måla fönsterbågarna som var på tur
och sen blev det blåsigt och kallt igen.grrrrr. Fortsatte med lite planteringar av inköpta blommor. Lavendeln hamnade i kruka och mina million belles hamnade under köksfönstret i vanlig ordning.
 
Jag älskar blå sommarblommor. Köper mycket och gärna...det mesta blommor som är blå. Så är det!
 
Nu har vi just ätit en superb middag, bestånde av blåmögelinlindad lövbiff med friterad pommes till. Lite Laila Bagge - rödvin till och måltiden blev med ens komplett:) 
En välbehövlig heldag ute, gör att jag säger..........Äntligen!
 
önskar dig en fortsatt trevlig helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela