kaizenken.blogg.se

...om att förändra för att återanvända - från design till tillverkning av personliga ting. ...om händelser, tankar, minnen, erfarenheter mm

Min syster och jag

Publicerad 2016-02-05 18:19:00 i Allmänt

 
 
Att ha just dig som syster - är värdefullt för mig
Det finns så många minnen - som jag bara har med dig.
I livets sol och skugga - har vi funnits för varann
och när jag behövt ditt stöd - har du gjort allt du kan
Du är så klok och rolig - helt enkelt underbar
och jag är så glad och tacksam - för det syskonskap vi har 
 
 
På en filt vid  älven i Vidsel  - Jag och min lillasyster
 
Det skiljer 1 år och 8 månader mellan oss och tänk vi har hängt ihop hela barndommen, utan att gräla! Vi har bott ihop under gymnasietiden som de bästa kompisar nånsin. Vi har fostrat varandra, tagit hand om varandra och framför allt varit rädda om varandra. 
Minns tonårstiden, när det var dags för julklappsinköp och jag "slösa" hade helt slut på mina pengar.
Då kom lillasyster till undsättning. Hon hade sparat åt mig me:) Gulle!
 
 
Här är vi sen, x antal år senare.....
 
Å här är hon - min lillasyster! 
Hon bor långt ifrån mig, men är ändå så nära. Nu hoppas och tror vi, att vi kan bo närmare varandra på ålderns höst.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-02-17 22:20:48

Men så fint skrivet jag blir alldeles rörd min fina storasyster kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ken

Sånt jag gillar och helst ägnar mig åt: Design / Inredning wabi sabi-tänk / Målningsarbete / Att skriva och författa / Matlagning / Bakning / Ordning & reda / Hårt fysiskt arbete / Människor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela